Bangkit dari lena yang panjang.

by - May 24, 2013

butterfly, red, and hand image
assalamualaikum.

akhirnya, dapat juga aku lepaskan rindu yang membuak-buak terhadap blog ni. so how's your life guys? agak-agak masih ada lagi ke orang nak baca blog ni? hmmm sedih -__-

sekarang ni tengah cuti sekolah. itu yang excited semacam nak update blog. 
biasalah, budak spm. nak spend time sangat dekat blog pun tak boleh. busy manjang.

cakap pasal spm, actually sampai sekarang aku masih lagi tak percaya yang aku dah nak spm. dah nak habis sekolah dah. rasa macam kanak-kanak lagi. kenangan manis waktu mula-mula masuk sekolah, masih terpahat segar dalam ingatan. how i wish i could turn back time... waktu dimana aku mula-mula melangkah ke sekolah menengah. berjumpa dengan kawan-kawan baru. suasana baru. pengalaman baru. semuanya baru. 

entah kenapa, aku seperti masih berada di dalam lena yang panjang. diisi dengan mimpi indah. dan kerana itu, aku seakan tidak mahu bangkit dari lena ini. aku cuma berharap akan hadir seseorang yang mampu bangunkan aku dari segala mimpi indah yang tak kemana ini. 

ah sudah! 

aku tahu spm ni penting. so, for the sake of my future, aku perlu bangun juga dari lena ini walau indah mana sekali pun mimpi yang aku alami. dah tak boleh nak berangan-berangan lagi. waktu dah tak lama lagi dah. pejam celik pejam celik dah tiba harinya. aku harap aku boleh lupakan semua benda yang tak penting dan fokus dengan apa yang aku betul-betul perlu lakukan. ini masa depan aku, aku yang tentukan masa depan aku. kalau bukan aku siapa lagi ya tak? takkanlah ayam jiran belakang rumah aku pulak yang nak tentukan.

aku tahu apa yang aku nak. aku tahu apa yang selama ini aku impikan. and i would do anything to achieve what i want. pandang ke depan dan tak perlu toleh ke belakang lagi. doakan yang terbaik untuk aku. in shaa Allah, aku doakan yang baik-baik buat kalian :) semoga kita sama-sama berjaya hendaknya.


Rabbi yassir wala tu'assir. Rabbi tammim bikhair. 
"Wahai tuhanku permudahkanlah segala urusanku dan janganlah kau susahkannya. "

You May Also Like

8 comments

  1. Saya baca :)

    gud luck spm dear . Spm is just the beginning . Make sure you can do it .


    http://blurrr4evablurr.blogspot.com/2013/05/review-comelnye-essenseri.html

    ReplyDelete
  2. @anys nadhilah
    terima kasih datang baca :)
    in shaa Allah. i'll try my best.

    ReplyDelete
  3. good luck dear.. do your best in SPM.. i know you can do it :)

    ReplyDelete
  4. Dulu, masa sekolah, saya cam tak caya nak habis. Sekarang, masuk universiti, macam tak percaya pulak nak habis. Lebih kurang 3 minggu lagi tamat degree. InsyaAllah. Good luck k :)

    ReplyDelete
  5. gud luck adik 4 ur spm . . n salam singgah :)

    ReplyDelete
  6. @farah.fauzi
    in shaa Allah. thank you very much sis (:

    ReplyDelete
  7. @siti suraya
    wah really? tahniah and all the best kak! :) thank you.

    ReplyDelete

Be nice please. Thank you ♥