Pinterest

Wednesday, May 29, 2013

Apa rasanya kehilangan?

Large

assalamualaikum.

dalam berjuta-juta perasaan yang wujud dalam dunia ni, ada satu perasaan yang paling aku takut; kehilangan. jujur aku benci bila saatnya aku merasa kehilangan. tak kiralah rasa itu pasti, nyata, atau hanya bayangan perasaan aku sekalipun, aku tetap tak suka. 

aku tak rasa aku berseorangan dalam hal ini bukan?

bila aku terlalu rapat dengan seseorang, perasaan inilah yang paling aku takut. sebab tu kadang-kadang bila aku rasa aku dah terlalu rapat dengan seseorang dan aku tak nak ambil risiko, dengan kadar paling segera aku ambil keputusan untuk jauhkan diri daripada seseorang yang aku kasihi hanya sebab aku tak mahu rasa kehilangan. 

paranoid betul aku ni. haha.

yelaaa, kita ni manusia biasa tak ada kuasa nak meramal masa depan. kita tak tahu apa yang akan berlaku esok, lusa, setahun lagi atau mungkin sepuluh tahun lagi. dan kita pun tak ada daya nak tetapkan masa depan kita sendiri. kalaulah aku boleh tentukan masa depan aku, aku tak nak hilang orang-orang yang aku sayang. tak nak dan tak akan pernah berlaku. aku akan pastikan mereka sentiasa ada dengan aku, bersama aku. walau bukan depan mata, tapi sekurang-kurangnya aku tahu wujudnya mereka. malangnya aku manusia biasa. tiada daya aku nak lawan ketentuan Tuhan. hanya mampu berserah dan pasrah.



*****


dan yeah..... aku rasa kehilangan lagi untuk kesekian kalinya. kita dah tak rapat macam dulu. aku rasa dalam diam, aku kehilangan kau. aku tak tahu sama ada ini hanya perasaan aku atau memang itulah hakikatnya. kita makin jauh dan jauh. if you know what i mean. 


aku bukan apa.
aku cuma..

rindu!


argh bencinya bila rasa macam ni.

2 comments:

  1. Hmm..apa yg awk rasa tu, sya selalu rasa.klau kite trlmpau syngkn seseorang tu, kena la amik risiko jika suatu hri nnti akn khilangan dye.tpi, kehilangan sesorang tu jgk bleh way kite lbih mnghrgai orng yg berada di sisi kite skrng dan pd masa akn dtng.so, just terima apa yg tlh ditentukn dgn hti yg trbuka.redha dgn ketentuan Allah

    ReplyDelete
  2. @~Pen Pensel~
    yes, memang betul. tapi susah rasanya nak terima kalau yg pergi itu kawan yg paling rapat dengan kita :')

    ReplyDelete

Wanna say something? :)

Copyright 2010-2017 © Blog ini diedit dengan penuh kasih sayang oleh Fieyqa Adelova.