Cerita tentang seorang blogger yang lonely...

by - December 22, 2015


Assalamualaikum.

Hari ni aku saja jelah nak buat entry luahan perasaan. Masa mula-mula aku start berblogging, matlamat aku satu je, sebab nak buat blog ni macam diari online, tempat yang aku boleh cerita semua perkara yang berlaku dalam hidup aku. Bukan semualah, mungkin sebahagian daripadanya yang boleh dikongsi.

Tapi hari tu, aku tengok satu filem mat saleh. Cerita pasal seorang gadis tu, she's a blogger. A mysterious blogger, dia tak pernah dedah siapa dia. Setiap post yang dia publish, semuanya kisah hidup dia, cuma dia akan tukar beberapa details dan nama-nama watak supaya orang tak akan tahu siapa sebenarnya dia.

Pada pengakhiran cerita tu, dia stop blogging. She said she wants to live her life, like... "really live", without having to describe everything she does. Sebab dia rasa, bila dia berblogging, dia macam tak ada kehidupan. No life. She had too many readers and followers yang sentiasa tunggu dia update, tapi dia rasa kosong, dia tetap rasa yang dia alone. Dan dia rasa, readers blog dia pun semuanya macam lonely pigs yang sibuk nak baca cerita pasal orang lain. Aku tersentap disitu. Aku macam terfikir.. betul ke apa yang dia cakap eh (?)

I guess, we as bloggers mesti tak setuju gila dengan statement dia. Betul tak? Tapi kadang-kadang bila fikir balik macam make sense jugakkan? Ke aku seorang je yang rasa macam tu, orang lain tak pun? Huhuhu T_T

Sebenarnya aku tak pernah pun rasa yang alasan aku ada blog dan membaca blog orang lain adalah sebab aku lonely. Aku tak lonely pun. Ke aku je tak sedar yang aku ni memang kesunyian? Hahaha. Hmm. Tak adalah. Macam tak ada sebab je nak feeling-feeling lonely kan? Kehkeh.

Tah apa-apa jelah aku tengah fikir sekarang ni, ada banyak perkara yang buat aku serabut :/




p/s : Tajuk tu aku main hentam je. Tak ada kena mengena dengan cerita tu sangat pun. He.

Update! Aku tak dapat nak reveal tajuk filem atas sebab-sebab tertentu. Sorry sangat!

You May Also Like

15 comments

  1. title dia apa? Nak tengok jugak..

    ReplyDelete
  2. Filem apa tu ehh ? Nak tengok jugaklah .

    ReplyDelete
  3. Tak semua blogger tu lonely rasanya. Yang jenis lonely tu mungkin orang yang 24 jam just stayed in bed. Update about their life semua. But, jgn risau, fieyqa bukan blogger lonely. hehe ^^

    ReplyDelete
  4. tak. tak setuju. hehe kalau Lissa, walaupun memang kenal dalam alam maya and kita buat luahan hati dalam blog even takda orang dengar.. at least ada yang baca dan terluah apa yang kita mau luahkan.. daripada pendam sendiri kan? hehe dan.. kadang-kadang, cerita dalam blog lagi best sebab readers blog akan lebih mendalami apa yang kita rasa banding dengan cerita secara nyata dengan orang sekeliling kita :D

    ReplyDelete
  5. Alaaaa, baru nak tanya tajuk movie tu. Mcm best jeee. Btw, mmg takleh reveal tajuk lngsung ke? x3

    ReplyDelete
  6. make sense jugak sebab lonely jadi bloggers . tapi tak la sgt pun , jadi bloggers pun sebab suka2 je ni :D

    ReplyDelete
  7. @Khairul Nisya
    Mungkin juga ye? Blogger tak bersosial langsung. Hehe. Alhamdulillah :p

    ReplyDelete
  8. @Melissa Muklis
    Amboi buat essay terus :p Haha. Betul tu, setuju sangat. Kadang-kadang meluahkan perasaan dalam blog lebih membantu daripada bercerita dengan orang sekeliling ^^

    Thanks komen :)

    ReplyDelete
  9. @BELLA LEE
    I guess blogger yg lonely mesti akan jadi anonymous kot (?) Agaklah. Haha.

    ReplyDelete
  10. you've been tagged :)

    http://messarah.blogspot.my/2015/12/9-questions-for-list-of-bloggerss.html

    ReplyDelete
  11. kekadang ada gak rasa mcm ni...entahlah!
    lagi2 bila kawan sendiri yg cakap blogger xde life...sedih tau...sedih sangat...
    tak setuju giler dengan statement tu....sebab setiap orang ada cara yang berlainan untuk eksperesikan rasa... kita sebagai blogger kita guna blog...
    ...

    ReplyDelete
  12. @sofie adie
    Jangan dengar cakap orang. Manusia memang suka judge. Hehe. I've realised now. Yang penting, kita tahu apa yg kita buat dan apa yg kita rasa. Tu je. People won't stop talking, we just have to live our lives :)

    ReplyDelete

Be nice please. Thank you ♥