Best ke jadi hotstuff?

by - December 18, 2011


Assalamualaikum.

Okey, straight to the point lah. Korang mesti tahu kan apa itu "hotstuff" so tak payah lah aku susah - susah nak terangkan panjang lebar lagi kan? Hewhew. Hotstuff nie kat mana - mana pun boleh. Mungkin di Twitter, Facebook atau di Blogger sendiri. 1Malaysia.com terkecuali okey. Jangan tanya aku kenapa.

Kalau di Facebook tuh yg paling banyak status and picture like tuh lah hotstuff kita. Satu status kadang - kadang sampai seribu lebih likes. Ada juga yg aku perasan sampai dua ribu lebih. Fuhhh~ 5 minit update status 158 likes. *terbeliak mata 10 minit, 439 likes. *tercekik Setengah jam, 763 likes. *sakit jantung Satu jam, 1024 likes. *mati kojol -,-"

Alhamdulillah aku masih hidup lagi. Tp serius aku tak tipu. Yg kat atas tuh aku sendiri yg buat penyelidikan. Penat tau aku refresh page banyak kali. Muehehe. Fyi, dia seorang lelaki. Okey memang handsome. Jambu lagi. Dan mungkin itu pakej yg dia ada yg melayakkan dia menjadi hotstuff di Facebook. You jelly? Haha.

Persoalannya di sini, best ke jadi hotstuff nie? Apa rasa jadi hotstuff? Setakat nie aku belum interview lagi lah mana - mana hotstuff jadi aku tak tahu. Maybe one day I will. Siapa nak aku interview dia angkat kaki. Hahaha LOL!

Tak kisah lah apa pun rasanya, tp pada pendapat aku.. Ehem! Diulangi, pendapat aku. Jadi hotstuff nie mesti tak best. *lempang lelaju Sabar sabar, aku belum habis cakap lagi nie T_T Yelaa kan, bila kita nie hotstuff, secara langsung atau tidak langsung kita akan selalu jadi perhatian orang. Apa kita buat, apa kita cakap, bahasa yg kita guna, semua benda pasal kita akan jadi "buah mulut" orang. Semua perkara akan diperhatikan.

So pada aku, macam tak best lah hidup kita. Kalau tengah marah ke apa nak mencarut kat status sikit tak boleh. Nanti orang cakap buruk pasal kita. Hidup macam dalam kawalan tau. Tak bebas nak buat apa. Ada protokol. And at last, manusia boleh jadi hipokrit. Yeah, aku memang berfikiran jauh. Maafkan sayaaa.

Konklusinya aku rasa adalah lebih baik kita jadi manusia biasa yg biasa. Eh (?) Apa yg kita buat, apa yg kita cakap, takkan selalu jadi pertikaian orang. And kita pun takkan mudah lupa diri kan? :) Bukan lah aku nak cakap yg hotstuff nie jenis lupa diri. No no no.. Tak! Cuma bila kita hanya seorang manusia biasa yg tak dikenali, kita akan lebih rasa merendah diri dan selalu berpijak di bumi nyata.

Tumblr_lwbc36ypgn1r35ggmo1_500_large

Bersyukur lah dengan apa yg kita ada sekarang. Walaupun kita tak hot, walaupun orang tak kenal kita, yg penting kita kenal siapa diri kita. Kalau ada orang tuh hot pun, let them be. Jangan dengki. Mungkin itu kelebihan dia kat dunia nih. Tp tak semestinya kalau kita tak hot, kita takde kelebihan. Setiap orang ada kelebihan dia masing - masing. Cuma antara kita sedar atau tak jeh. Just be yourself. That's better, okay? :D

You May Also Like

17 comments

  1. kalau masuk vokal bukan sekadar rupa kalah, malu weh. hahaha *just for laugh :)

    ReplyDelete
  2. @Aliff Haikal
    Aku baru jeh baca entry kau tadi. Haha.
    Tak sama lah, lain :)

    ReplyDelete
  3. x minat ler jadi hot2 nie
    panas..
    asik kne skodeng jer nnti..

    ReplyDelete
  4. @shark
    Skodeng? HAHA. Teruknya sampai kena skodeng :D

    ReplyDelete
  5. cik fieyqa un ape kurangnya.. hotstuff.. tapi ia dtg dengan sendiri.kan???

    ReplyDelete
  6. adik..adik..akak hot tak??

    kahkahkah..

    miss yuuuuuuuuuuuuuuuu..

    nak tau result PMR..nanti kabo eh..(tetiba jadi penyebok)

    lebiu muah muah.. :)

    ReplyDelete
  7. @✿....rossa alina....✿
    Akak palingggggggggg hot. Hiwhiw :D
    Missyouuuuuuuuuu jugak. Okey kakak. Lebiu too :)

    ReplyDelete

Be nice please. Thank you ♥